|
1060131106 |
Eines per al benestar i l'acompanyament emocional de la comunitat de l'escola Univers |
2020-2021 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
27/10/2020 - 27/4/2021 (21 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC l'Univers |
|
c. Bailèn, 225-231 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Gràcia
|
| |
|
Activitat en format virtual que pertany al PFZ del districte de Gràcia. |
| |
Accessos |
Abans a c/ Siracusa, 39-51
|
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Activitat formativa adreçada a afavorir el desenvolupament d’una major competència emocional i a millorar la interacció entre l'alumnat i entre mestres i alumnat i famílies.
Continuïtat de la formació del curs anterior. Donada la incorporació constant de mestres a la plantilla es vol tornar a fer formació en educació emocional per tal d'unificar criteris, maneres de fer i activitats.
|
| |
Objectius |
- Acompanyar els alumnes en una gestió eficaç de les emocions oferint bons models per part dels adults.
- Aplicar a l’aula les dinàmiques vivenciades i/o presentades en el curs per implementar l’educació emocional a l’escola.
- Acompanyar els infants, com a mediadors , en la resolució de conflictes.
- Aplicar estratègies apreses al curs per millorar la cohesió de l’alumnat.
|
| |
Continguts |
- Regulació emocional: Vocabulari d’emocions i sentiments, mirada interna, consciència corporal, emocions agradables (positives) i desagradables (negatives), motivació, relaxament, respiració, visualització, massatges, consciència del llenguatge intern, pensament positiu, pensament negatiu, relació entre conducta, pensament i emoció, conèixer i haver practicat tècniques de control de la conducta.
- Autoestima: Coneixement de les pròpies característiques, coneixement de les pròpies capacitats i pròpies de les mancances, coneixement de les pròpies necessitats, sentiment de competència, sentiment de mereixement (de respecte, d’estimació), vinculació, límits i normes, autoregulació emocional, acceptació constructiva de la pròpia singularitat, qualitats positives, autonomia, reptes de millora, presa de decisions, habilitats socials.
- Empatia: Empatia cognitiva: comprendre els altres punts de vista, identificació dels sentiments dels altres, llenguatge no verbal., entendre què pensa i com se sent. Empatia emocional:
compartir les emocions bàsiques, llenguatge no verbal, ser capaç de sentir el que sent l’altre, sentiment de compassió, acció d’ajut
- Estils de comunicació i resolució de conflictes: Bases cognitives que facilitin la comprensió del significat de la comunicació assertiva, agressiva i passiva.Bases emocionals que faciliten la pràctica de la comunicació assertiva (autoregualció, auto-estima, empatia).Llenguatge del cos.
Expressions facials. Llenguatge paraverbal. Bases cognitives: Diferència entre sentir i escoltar. Bases emocionals: L’escolta emocional.
|
| |
Avaluació |
-Seguiment de l'assistència
-Seguiment de les tasques que es demanen a cada sessió.
Nombre d'activitats implementades a cada cicle
Graelles d’activitats fetes
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 80% de les sessions presencials i presentació de les propostes d'activitats pels altres requisits.
Es requerirà un qüestionari de satisfacció.
|
| |
E-mail |
crp-gracia@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
27/10/2020 |
1700 |
1900 |
Sessió 2 |
dimarts |
10/11/2020 |
1700 |
1900 |
Sessió 3 |
dimarts |
12/01/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 4 |
dimarts |
26/01/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 5 |
dimarts |
16/02/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 6 |
dimarts |
02/03/2021 |
1700 |
1900 |
Sessió 7 |
dimarts |
27/04/2021 |
1700 |
1900 |
|
| |
|