Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
1060131106   Eines per al benestar i l'acompanyament emocional de la comunitat de l'escola Univers
2020-2021   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   27/10/2020 - 27/4/2021 (21 hores) de 17:00h a 19:00h
   ESC l'Univers
   c. Bailèn, 225-231 (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Gràcia
  
   Activitat en format virtual que pertany al PFZ del districte de Gràcia.
  
Accessos  
Abans a c/ Siracusa, 39-51
Inscripció   14/09/2020 - 27/09/2020
  
Descripció i   Metodologia:   Activitat formativa adreçada a afavorir el desenvolupament d’una major competència emocional i a millorar la interacció entre l'alumnat i entre mestres i alumnat i famílies.

Continuïtat de la formació del curs anterior. Donada la incorporació constant de mestres a la plantilla es vol tornar a fer formació en educació emocional per tal d'unificar criteris, maneres de fer i activitats.
  
Objectius   - Acompanyar els alumnes en una gestió eficaç de les emocions oferint bons models per part dels adults.
- Aplicar a l’aula les dinàmiques vivenciades i/o presentades en el curs per implementar l’educació emocional a l’escola.
- Acompanyar els infants, com a mediadors , en la resolució de conflictes.
- Aplicar estratègies apreses al curs per millorar la cohesió de l’alumnat.
  
Continguts   - Regulació emocional: Vocabulari d’emocions i sentiments, mirada interna, consciència corporal, emocions agradables (positives) i desagradables (negatives), motivació, relaxament, respiració, visualització, massatges, consciència del llenguatge intern, pensament positiu, pensament negatiu, relació entre conducta, pensament i emoció, conèixer i haver practicat tècniques de control de la conducta.
- Autoestima: Coneixement de les pròpies característiques, coneixement de les pròpies capacitats i pròpies de les mancances, coneixement de les pròpies necessitats, sentiment de competència, sentiment de mereixement (de respecte, d’estimació), vinculació, límits i normes, autoregulació emocional, acceptació constructiva de la pròpia singularitat, qualitats positives, autonomia, reptes de millora, presa de decisions, habilitats socials.
- Empatia: Empatia cognitiva: comprendre els altres punts de vista, identificació dels sentiments dels altres, llenguatge no verbal., entendre què pensa i com se sent. Empatia emocional:
compartir les emocions bàsiques, llenguatge no verbal, ser capaç de sentir el que sent l’altre, sentiment de compassió, acció d’ajut
- Estils de comunicació i resolució de conflictes: Bases cognitives que facilitin la comprensió del significat de la comunicació assertiva, agressiva i passiva.Bases emocionals que faciliten la pràctica de la comunicació assertiva (autoregualció, auto-estima, empatia).Llenguatge del cos.
Expressions facials. Llenguatge paraverbal. Bases cognitives: Diferència entre sentir i escoltar. Bases emocionals: L’escolta emocional.
  
Avaluació   -Seguiment de l'assistència
-Seguiment de les tasques que es demanen a cada sessió.
Nombre d'activitats implementades a cada cicle
Graelles d’activitats fetes
  
Requisits de  certificació   Assistència al 80% de les sessions presencials i presentació de les propostes d'activitats pels altres requisits.
Es requerirà un qüestionari de satisfacció.
  
E-mail   crp-gracia@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   27/10/2020   1700   1900 
 Sessió 2   dimarts   10/11/2020   1700   1900 
 Sessió 3   dimarts   12/01/2021   1700   1900 
 Sessió 4   dimarts   26/01/2021   1700   1900 
 Sessió 5   dimarts   16/02/2021   1700   1900 
 Sessió 6   dimarts   02/03/2021   1700   1900 
 Sessió 7   dimarts   27/04/2021   1700   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent